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LUCREZIA

(ARCD-157)

1 Song For Lucrezia Ⅰ
2 醒めた瞳
3 Daydream Believer
4 長いお別れ
5 Song For Lucrezia Ⅱ

1999年。
自主制作によるファーストアルバム2004年。アルケミーレコードよりリリースされた3rd Album。ジャケット画はツネマツマサトシ氏。


Modern Music(第25号)
浜松のサイケデリック・スリーピース・バンド、UP-TIGHTのサードアルバム。アルケミーがスタートさせた、21世紀の国内サイケデリック・ミュージックを集めたコンピ盤「NIGHT GALLERY」シリーズの第一作への参加を経て、同レーベルからの新作リリースと相成った。ありとあらゆるサイケデリアの英霊達(生霊含む)が乗り移ったがごとき音世界が全5曲に渡って展開される本作。光のない部屋を突き進むがごとくかき鳴らされるギターや、極めて冷静に打ちこまれていくビート、それらを引き摺り落としては持ち上げるベース、それらの磁場圏内で霞もなく歌われる官能的な歌。ディスクを再生させた途端、部屋中に夜の匂いに立ち込めてくるのはご愛嬌。となれば、ただ何も考えずに浸って、耽溺するのがせめてもの礼儀。20分以上に及ぶ5曲目に顕著な楽曲の構成力と、周到に準備されたスピードが産み落とす、次々にリアライズされていくイメージの洪水がやはり聴きどころか。

(株)Bridge
「浜松のサイケデリックバンド「UP-TIGHT」の3rdアルバムがアルケミーより登場。
ヴェルヴェット・アンダーグラウンドと裸のラリーズを継承した、黒く重たいサイケデリックサウンドがこのアルバムでも炸裂。
さらにボーカリゼーションに磨きがかかっており、幻想的な歌も堪能できる1枚。若手サイケデリアに注目の方は最重要チェックです!
春にイギリスのレーベルよりリリースされたセカンドアルバムは輸入盤店でベストセラー中でもあるため、このサードアルバムもお見逃しなく!」


CD JOURNAL
浜松の3ピースが描く漆喰のサイケデリック・ワールドは、サードアルバムでも進化している。フィードバックノイズで埋め尽くされたかと思えば不穏な静寂が広がる風景と、切実なヴォーカルとの溶け合いは、幻惑的な魔力に満ちている(薫)

ロック画報
エコーが弱い分を差し引いて半裸のラリーズと命名するのは不当。歪み割れ突き抜け舞う爆音ギター・プレイは水谷孝先輩さながらだが、ヴォイスは自然で明瞭に聞き取れるし日英の詞の併記も。歌バンの特性も強い次第。悪逆淫蕩のボルジア家の末裔(らしい)ギタリストAokiが書き歌う愛の言葉は、造花に毒や生血を注入して生命を与えるようなゴシック・ロマンの世界。決して朝が訪れぬ夜に執り行われる孤独な狂宴。ジミー・ペイジにおけるアレイスター・クロウリーに担当する魔術師の存在があるかなきか。引き込むサイケ・ホラー・ロック。(舟橋 英雄)

英国「AQUARIUS RECORDS」レビュー
Dark, heavy Japanese guitar psych!! We love it. If you do too -- we're talking bands like Fushitsusha, White Heaven, Kousokuya, Shizuka, and grandaddies of 'em all, the deservedly-legendary, decades-old Les Rallizes Denudes -- then this new release on the Alchemy label by Tokyo's Up-Tight comes highly recommended. We reviewed their US debut release, the aptly titled Five Psychedelic Pieces, just a few months back, and have been looking forward to this new album, a Japanese import, ever since. It doesn't disappoint. If anything, a lot of this has got an even heavier, dronier edge than what we heard on the last one. Super fuzzed guitars, sad ballads, grinding distorto epics. Not to be messed with. Along with that other great up-and-coming Tokyo psych outfit with an admittedly better name whom you probably also dig, LSD-march, these guys are the heirs to Les Rallizes' black-clad, acid-fried, downer dirge throne. Drop the (figurative, laser) needle on this and soon you'll be transported to the cloudy peak of their majestic solid rock night-black mountain, where maybe you'll find a guru willing to show you how to conquer your fears and walk on those clouds... Five tracks, four in the 8-10 minute range, culminating in a final 23 minute tour de force.



英国「LOSING TODAY」誌 レビュー
One to play at maximum volume so that you can soak up its molten magik. “Lucrezia” the third full length from Japanese sonic saboteurs Up-Tight is not for the feint hearted. A quick and dare we say blistering follow up to the bands recent “Five Psychedelic Pieces” album that found a worthy home on the hugely hip psyche imprint Static. Where that previous collection displayed a wilfully cleaner and westernised approach (just check out the P.I.L. like machinations of Long Goodbye) to rock per say that set the trio aside from their fellow countrymen (AMT, Ghost, GMFTPO et all) these five slabs of gruelling guitar hypnotics uncover the darker side of the ensembles personality to find them digging deep to drag the audience with them into the shadows of stoner psyche. The components of “FPP” are still intact except this time knocked up several notches in terms of intensity even the albums most touching cut, the harrowing Cool Eyes, belies an overpowering sense of heartbreaking desperation that seeps out of the speakers to wrap you making it all at once an uneasy and yet magnificent spectacle drowning in its own melancholia. Daydream believer (sadly not the destruction of the Monkees classic) draws an edgy monastic charm to itself to weave a hypnotic progressive rock mantras that have more in common with Levitation than say King Crimson. “Lucrezia” is toxic and fried, not so much difficult more brooding, admirably book-ended by perhaps the albums most volcanic moments the two-part Song for Lucrezia. The former a riotous concoction of ferociously locked down heavy bearing white noise stoner rock with Hendrix head trip mentality the latter, a brain bruising 22 minute epic that feasts on the kind of out there psychedelia and skin prickling tense denseness that even AMT would admire. Hi-Fi melting hysteria, a must.
MARK BARTON


英国「THE WIRE」紙 レビュー
New full-length from the young Japanese trio Up-Tight, easily the most prolific and reliably outside psychedelic guitar group of the Japanese next wave. Lucrezia kicks off with “Song For Lucrezia”, a blasted take on the heavy gravity of early Spacemen 3 complete with hissing percussion, taut coils of acid guitar and the kind of prophetic, Father Yod-styled vocals that would signal the end of square civilisation. Judging from the lyrics, “Song For Lucrezia” (two versions of which bookend the set) is yet another instalment in their epic “Sweet Sister” song-cycle, with every new movement just a little more destroyed than the last. Some of the slower tracks have an arid, emotionally eviscerated feel to them that recalls Neil Young circa Zuma or Down By The River but vocalist Aoki sings with such devouring passion that even the most featureless of the group’s conceptions pulse with rivers of red blood.
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